Ga naar de inhoud

Onze veelgestelde vragen

Bestellen en betalen
Welke betaalmethodes zijn er beschikbaar?

Alle artikelen op onze webshop worden aangeboden met prijzen uitgedrukt in Euro’s inclusief toepasselijke BTW. Alle betalingen worden op een veilige manier verwerkt door onze betalingsprovider Mollie.

Wij aanvaarden de volgende betalingsmethoden:

Ideal
Alleen beschikbaar voor Nederlandse klanten.

Credit Card
Beschikbaar voor alle klanten. De volgende drie creditcards worden geaccepteerd: American Express, MasterCard en Visa. We slaan geen creditcardgegevens op.

Apple Pay
Beschikbaar op Apple-apparaten in de meeste landen.

Bancontact
Alleen beschikbaar voor Belgische klanten.

Giropay
Alleen beschikbaar voor Duitse klanten

Is mijn betaling gelukt?

Na het betalen sturen we je een email met een order bevestiging. Het kan soms voorkomen dat er iets niet helemaal goed gaat met het betalen van je bestelling. Heb je geen order bevestiging ontvangen of twijfel je of jouw betaling goed is doorgekomen?

Kijk dan allereerst je eigen bankafschriften na om te zien of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Is dit niet het geval, dan is jouw bestelling niet bij ons doorgekomen en heb je ook niet betaald. Dit betekent dat je de bestelling opnieuw moet plaatsen en ook opnieuw de betaling moet uitvoeren.

Twijfel je nog steeds of jouw betaling goed is doorgekomen? Neem dan gerust even contact op met onze klantenservice.

Levering en verzending
Wat zijn onze levertijden?

Jouw bestelling wordt binnen drie werkdagen ingepakt en verzonden na het afronden van de betaling.
De levertijd per land, vanaf het moment van verzending, is als volgt:

  • Nederland: 1-2 werkdagen
  • België en Duitsland: 2-3 werkdagen
Wat zijn zijn de verzendkosten?

Leveringen binnen Nederland
Onze artikelen worden verzonden via onze PostNL pakketdienst voor slechts € 4,95 . Is jouw bestelbedrag meer dan € 19,95 dan is de bezorging altijd gratis.

België en Duitsland
Bestellingen voor België of Duitsland worden verzonden met onze Internationale service voor € 8,95 (ongeacht het orderbedrag).

Kan ik mijn bestelling volgen?

Levering is altijd volledig traceerbaar. We sturen je een email met een link naar de trackinginformatie zodra je pakket is verzonden.

Kan ik mijn adres wijzigen?

Het is niet mogelijk om het verzend adres te wijzigen nadat je bestelling is geplaatst. Het is wel mogelijk om jouw standaard verzend adres te wijzigen binnen je account zodat bij jouw volgende bestelling automatisch je nieuwe verzend adres wordt ingevuld.

Mijn bestelling is niet geleverd.

Het kan zijn dat jouw pakket onderweg vertraging heeft opgelopen. Wij adviseren daarom om nog even af te wachten en de Track & Trace code van PostNL in de gaten te houden. Mocht het pakket uiteindelijk niet zijn ontvangen, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice.

Retourneren en terugbetaling
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Als je een artikel retourneert binnen 14 dagen nadat het bij je is afgeleverd, geven we je een volledige terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode. Voor verdere instructies kunt je per e-mail contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]

Retourvoorwaarden

  • Klanten die in de Europese Unie wonen, hebben het wettelijke recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te herroepen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen vanaf de dag waarop de klant de artikelen waarnaar in de koopovereenkomst wordt verwezen, fysiek in bezit heeft gekregen.
  • Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant Embrace Design op de hoogte stellen van het besluit van de klant om de overeenkomst te herroepen door een ondubbelzinnige verklaring af te leggen waarin het besluit van de klant om de overeenkomst te herroepen wordt uiteengezet.
  • De klant heeft binnen de herroepingstermijn gebruik gemaakt van het herroepingsrecht als de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht wordt verzonden voordat die termijn is verstreken.
  • De klant die het herroepingsrecht uitoefent, moet de goederen terugsturen of overhandigen zonder onnodige vertraging en in elk geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop de klant aan Embrace Design heeft meegedeeld dat hij de overeenkomst herroept.
  • Artikelen worden op kosten van de klant teruggestuurd naar het magazijn van Embrace Design.
  • Artikelen dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat te worden geretourneerd.
Producten en collecties
Welke materialen gebruiken jullie?

Embrace Design staat voor kwaliteit en daarom zijn de meeste van onze sieraden gemaakt van stainless steel. Stainless steel, ook wel bekend als roestvrij of roestvast staal, kent veel voordelen. Stainless steel is allergievrij, wat betekent dat vrijwel iedereen deze sieraden zonder problemen kan dragen, ook wanneer je last hebt nikkelallergie. Nog een fijn voordeel is dat stainless steel armbanden geen onderhoud nodig hebben. Het materiaal is super stevig en gaat ontzettend lang mee.

Andere materialen die je binnen onze collecties ziet zijn 14k gouden plating, zoetwaterparels en suèdine en vegan vorm van suède. Benieuwd van welke materialen jouw product precies is gemaakt? Kijk dan op de product pagina bij meer informatie. Hier staan alle materiaal soorten die in jouw product verwerkt zijn.

Hoe houd ik mijn sieraden mooi?

Doordat wij veel gebruik maken van stainless steel, ook wel bekend als roestvrijstaal hebben jouw sieraden geen onderhoud nodig. Het materiaal is erg stevig en gaat ontzettend lang mee. Het kan hoogstens af en toe een poetsbeurt gebruiken. Wil je weten hoe je jouw sieraden onderhoud per materiaal soort? Lees dan vooral onze blog over sieraden onderhouden.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

We helpen je graag verder. Neem gerust contact op met onze klantenservice.